sunnuntai 5. toukokuuta 2013

Want another cocktail?

Meillä on kotona vanha baaritiski, joka on ollut nyt tosi kovassa käytössä. Varmaan joka päivä oon tehnyt siinä jotain drinksuja. En itselleni tosin, itelleni oon tehnyt varmaan vaan ihan muutaman!

We have an old bar in our home, and I have been using it a lot lately. Almost every day I've been making drinks. Not for me though, I think I've made myself only a couple of drinks!

 photo DSC_0570_zps2bd85715.jpg
 photo DSC_0977_zpsc448d196.jpg
 photo DSC_0563_zps8d79c96b.jpg
 photo DSC_0564_zps2aaafd07.jpg
 photo DSC_0422_zps5c391ee3.jpg

Mä oon niin ilonen että menin sinne European Bartender Schooliin, tää on niin mun juttu. Mä rakastan tehdä kaikkia ihania cocktailija, se on ihanaa! Ja baarissa on mun mielestä ihan sika kiva olla töissä, ei mua häiritse humalaiset idiootit, itekkin oon sellanen välillä :D Ihan samanlaista asiakaspalvelua sen on kuin mikä vaan muukin. Pitää olla kiva asiakkaille! Tässä työssä vaan tulee vähän useammin niitä ei-niin-kivoja asiakkaita. Ja mä tykkään kiireestä, mun mielestä sen on paljon kivempaa kuin sellanen seisoskelu. Mitä enemmän kiire, sen parempi! Aikakin kuluu nopeammin. Ekaa kertaa oon kyllä sellasella alalla töissä, mitä oikeasti tykkään tehdä. Mun mielestä on ollut tosi kiva mennä töihin, missä sitten ikinä olenkaan sinä iltana baarihommia tehnyt. Mulla on ollut sellasia 12tunnin mittaisia vuoroja, mut ei se mitään kun tekee sellasta hommaa mistä tykkää! Ja on ollut ihana olla töissä mua paljon parempien ihmisten kanssa, oon oppinut paljon työkavereilta! EBS antoi hyvän pohjan, mutta ei sieltä valmistunut vielä mikään huippubaarimikko ole, se tulee sitten kokemuksen myötä. Mutta se on ihanaa tässä alassa, että aina voi tulla paremmaksi! ;)

I'm so happy that I went to European Bartender School, this really is my thing. I love making nice cocktails, its so much fun! And I really like working in a bar, I don't care about the drunken idiots, I'm like that sometimes too :D I think it is customer service like any other work where you work with people. You need to be nice to people! In this job you only have more not-so-nice customers. And I like the rush, I think it's so much more fun than just standing there. The more I need to work in a rush, the better! And time goes by so much faster. First time in my life I'm actually doing something I really like. I love going to work, where ever I'm doing bartending. I have had 12 hour shifts, but it's still okay, cause I'm doing something I really like! And it has been so nice to work with people who are better than me, I have learned so much from my co-workers! EBS gives a good foundation, but you are not the best bartender after the course, it comes with the experience. But the nice thing in bartending is that you can always get better! ;)


 photo DSC_0606_zps2265ee8d.jpg
 photo DSC_0578_zpsdd778005.jpg
 photo DSC_0849_zps4a3c4b14.jpg
 photo DSC_0856_zpsa84e2046.jpg
 photo DSC_0575_zps63ff6dcb.jpg

Alotan huomenna uudessa paikassa baarimikkohommat! Siellä oon sitten sitä viittä päivää viikossa, aijaijai. Kiva mennä pitkästä aikaa kunnolla duuniin, mulla on tän alkuvuoden ollut tosi viikonloppupainotteista työtä. Nyt kuitenkin on sitten viikollakin, ja tulee aikaisia herätyksiäkin! Se on ihan jees, pääsee taas vähän jonkinlaiseen rytmiin :D

Tomorrow I'm starting in a new bar! I will be working there like 5 days a week, oh yeah. It's nice to be working again, I have only been working weekends this whole year. Now I'm going to work during week also, and I will have to wake up earlier!

 photo DSC_0984_zpsde3fae09.jpg
 photo DSC_0982_zps7fe8b415.jpg
 photo DSC_0987_zps766b335f.jpg
 photo DSC_0573_zps4e22aa0d.jpg
 photo DSC_0968_zps8616b14e.jpg
 photo IMG_3877_zpsdba90b54.jpg
 photo DSC_0991_zps3645f429.jpg

Vielä mä aion mennä ulkomaille duuniin, johonkin ihanaan biitsibaariin. Tekemään vähän namicocktailija ihanille ruskettuneille ja onnellisille ihmisille ;) Sen tuun vielä tekemään, lupaan sen!

Some day I will go abroad and work there as a bartender, in some nice beachbar. Making some nice cocktails to lovely tanned and happy people ;) Thats something I will do, I promise you that!

-Nadja

4 kommenttia: