perjantai 15. helmikuuta 2013

Thailand, visarun to Burma!

Noh, kaipa mä mun Thaimaanmatkan loppuosastakin sitten kerron ;) On ollut niin ihanaa tehä näitä EBS-postauksia ja muistella Thaikkuja! Aiettä, gooood times.

Nojoo. Eli perjantaina alkoi meidän koulu tyhjentyä. Klo 12 meidän piti tulla alas, matkalaukut pakattuina! Onneks olin pakannut jo edellisenä iltana, en olis jaksanut sinä aamuna enää pakkailla :D Mullahan oli tosiaan matkalaukku mukana, ei suinkaan mitään rinkkaa. Ja sen voin sanoa, että älä ikinä ota matkustellessa mukaan matkalaukkua, jos aiot vaihtaa yöpymispaikkaa. Niin hirveetä sitä oli kaikkialla raahata :D Ja tungin sinne vielä nekin tavarat, mitkä oli mulla käsimatkatavaroissa koneessa. Ja myös ison EBS-laukun, missä oli kaikki baarikamat. Loppureissusta sen pyörätkin oli ihan vääntyneet, eikä sitä vetojuttua saanut enää työnnettyä laukun sisään, ahaha, raukka ihan kärsinyt. En meinannut loppuvaiheissa edes mahtua takseihin sen kanssa, kun se vetojutska oli vaan ulkona kokoajan!

Mun ei todellakaan ollut tarkotus Thaimaahan jäädä, mutta jäinpähän kuitenkin! Tuli sellanen olo, että jäisi tosi paljon harmittamaan, ellen sinne olisi jäänyt! Ja olihan se siisti reissu ;) Kaikki lähtivät siinä päivän mittaan kotia kohti. Hengattiin aulassa koko päivä! Iida lähti joskus viiden maissa, ja sitten mä olin yksin! No ei kai, emmä yksin ollut, mutta täysin vailla naisseuraa, hahaha. Jäin Thaimaahan aluksi Villen, kurssikaverin kanssa. Ville lähti katsastamaan Kamala Beachia ja ettimään sieltä meille hotellia, mä jäin meidän kamojen kanssa vielä koulun aulaan. Pelailtiin Sebastianin ja Kevinin kanssa Monopolya siinä ajan vietteeksi :D Vietin sen koko päivän siellä aulassa, nostin peppuni tuolista vasta yheksältä illalla! Kevyet yheksän tuntia siellä.

Well, I think I'm gonna tell you guys about the rest of my trip also ;) It has been so much fun to do these posts about EBS and Thailand! They were goood times.

Well yeah. So on friday everyone started to leave the school. At 12 o'clock we had to come downstairs with our luggage. I was so glad that I packed the day before :D And yeah, I had a suitcase with me, not a handy backbag. And I can tell you, never travel with a suitcase if you are going to stay at many places. It was horrible to carry it around :D And I had squeezed also my hand luggage and my EBS bag, with all the bar equipement, in there. At the end of my trip the wheels were so twisted, and the thing that you pull the suitcase with didn't go inside the suitcase anymore. I almost didn't fit into taxis at the end of my trip, the suitcase was huge :D

I wasn't supposed to stay in Thailand after the course, but I did! I felt like I had to do it, otherwise I would regret it. And it sure was a memorable trip ;) During the day everyone left the school. We were hanging at the lounge the whole day! Iida left around 5 pm, and then I was alone! Well not alone, but without any female company, haha. I stayed in Thailand first with Ville, my friend from the course. Ville went to Kamala beach and tried to find us a place to stay, I stayed at the lounge with our luggage. We were playing Monopoly with Sebastian and Kevin :D I spent the whole day at the lounge, I stood up from the chair at 9 pm! Nice nine hours there.

photo 173_zps909e0c27.jpg

photo 172_zpsf7dd1913.jpg

Tyhjentynyt aula! Yhyy. Ekasta kuvasta voi bongata Sebastianin uinumassa sohvalla :D
Ville löysi Kamalalta meille hotellin, ja lähdettiin sitten sinne! Villellä oli skootteri vuokralla, ja päätettiin käyttää sitä sitten taksin sijaan. Vitsi että mua harmittaa ettei meistä ole kuvaa kun me sieltä koululta lähdettiin :DD Mulla oli selässä Villen iso rinkka, meidän välissä oli mun iso kirkkaan limenvihreä matkalaukku, ja Villen jaloissa vielä sen toinen reppu. Yhen pienen skootterin selässä! Meinasin aluks tippua sieltä selästä, mutta kyllä me sitten Kamalalle päädyttiin, haha. Joka ylämäessä (mitä Thaimaassa riittää) meinasin valua penkin yli, ja taas joka alamäessä Ville meinas lentää skootterin edestä yli :D Mut perille päästiin! Ja se oli matkassa huvittavinta, ettei kukaan edes katsonut meitä oudosti. Toi on Thaikuissa ihan normaalia :D

The empty lounge! Yhyy. You can spot Sebastian from the first pic, sleeping on the couch :D
Ville found us a hotel from Kamala, so we went there! Ville had hired a scooter, so we decided to go with it instead of a taxi. I'm so sad that I don't have a picture of us when we left the school :DD I had Ville's huge backbag on my back, and my bright lime coloured suitcase was in the middle of us, and on Ville's feet was his other backbag. On top of one small scooter! I almost fell of the scooter, but we end up at Kamala afterall, haha. And the funny part is, that no one seemed to notice anything weird at us. Thats normal in Thailand :D

photo 171_zps70783b0d.jpg

Vähän näkymää meijän hotlan terassilta! Seuraavana päivänä nukuin melkeen koko päivän, olin ihan naatti :D Koulussa ei tullut hirveesti nukuttua. Ja lisäksi tunsin, että aloin tulla kipeäksi. Kurkku sattui, ja oli kova yskä. Yskä tosin meillä melkeen kaikilla oli koululla, oli tullut ilmastoinnista! Kunnon EBS flu. Sama juttu oli mulla ja Iidalla viime kesänä Napassa. Aina nukuttiin ilmastointi täysillä, vähemmästäkin sais yskän :D Mut en mä aattellut että se mitään pahempaa olisi. Villelläkin oli kauhee yskä! Mun oli seuraavana päivänä tarkotus lähteä Phuket towniin uusimaan mun viisumi. Mullahan oli tosiaan vaan se kuukauden turistiviisumi, kun tarkotus ei ollut pidemmäksi aikaa jäädä! Siellä Kamalalla pyöriessä menin kuitenkin juttelemaan sellaselle Tourist info-kaverille, joka suositteli mulle visarunia Myanmariin, eli Burmaan. Päätin ottaa sellasen, se tuli nimittäin suurin piirtein saman hintaseksi kuin Phuket townin reissu olis tullut! Ja sieltä Phuket townista saa vaan viikon, Burmasta 15 päivää.

Mut vitsi että se oli maailman hirvein reissu. Sinänsä itse matkassa ei mitään pahaa ollut, olin vaan niiin kipeä. Yhtäkkiä edellisenä iltana mulle iski kamala kuume, joka paikkaan sattui, kurkku niin paljon etten pystynyt edes melkein puhumaan… Ja aamulla kuudelta piti lähteä Burmaan. Se Tourist infon mamma sanoi tulevansa hakemaan minut hotellilta ja heittämään bussille. Odottelin siinä sitten autoa hotellin edessä, ihan heikko-oloisena. Ulkona satoi oikeen kunnolla, ja arvatkaa vaan millä se mamma tuli mut hakemaan. No skootterilla :D Siinä sitten sateessa ajeltiin bussille. Mulla oli bebakin ihan märkä, kun se penkki ei ihan kuiva ollut, hah! Ensin ajettiin minibussilla 5 tuntia rajalle. Ja siellä bussissa oli niiiiin kylmä! Tai ei varmaan edes ollut, mutta koska olin niin kipeä, siltä se tuntui...

Matkaan kuului myös ruoka, pysähdyttiin jossain paikallisessa mestassa. Mulla oli kuitenkin ruokahalu ihan kateissa, enkä syönyt koko matkan aikana mitään.. Lisäks siellä oli yks tyttö, jolla oli kauheeta matkapahoinvointia, ja se oksenteli koko matkan! Piti aina pysähtyä. Mun vieressä oli ihana vanha aasialainen nainen, joka oli ihan huolissaan musta, tarjos kaikkia ihme hedelmiäkin mulle kokoajan, kun en ollut syönyt! Rajalla tarkastettiin sitten passit ja viisumit, ja lähdettiin veneellä yli Burmaan. Siinä vaiheessa mulla oli jo niin heikko olo, äidille tekstailin siinä jo kaikkia mun mahdollisia kuolemantauteja :D

View from out hotel! The next day I slept the whole day, I was exhausted :D We didn't sleep so much back at school. And I also felt a little sick. Mu throat was sore, and I had a terrible cough. Allthough we all had a cough back at EBS, because of the aircon! A real EBS flu. And the same thing was with me and Iida in Ayia Napa last summer. We always slept with aircon blowing cold air on us :D But I didn't think it would be anything serious. Ville had a terrible cough also! I was supposed to go to Phuket town the next day to get a new Visa. I had a tourist visa for one month, cause I wasn't supposed to stay. While walking in Kamala, I saw a tourist info place and decided to talk with the woman there. She recommended me a visarun to Myanmar, AKA Burma. I decided to book that trip. It cost almost the same as a visa from Phuket town, and there you can only get one week, from Burma you can get 15 days.

But it was the worst trip ever. Actually the trip was okay, but I was sooo sick. The previous night I got fever, every spot in my body was hurting, my throat was so sore that I couldn't even speak.. And at 6 o'clock in the morning I had to leave to Burma. The woman from the tourist info told me that she would pick me up from my hotel and take me to the bus. So I waited infront of my hotel, feeling sick. It was raining, and guess how she picked me up. With scooter, ofcourse :D So we were driving on the rain to the bus. My butt was so wet :D At first we were driving for five hours by bus to the border. And it was so cold in the bus!

A dinner was also included to the trip, so we stopped at a local place to get some food. I didn't feel like eating though.. And there was also one girl, who was feeling sick the whole time, she had to throw up so many times during the trip! And next to me was a lovely asian woman, she was so worried about me, she offered me all kinds of fruit cause I didn't eat anything! At the border they checked our passports and visas, and then we went to Burma by a boat. At that point I felt so terrible, I was guessing that I would die :D

photo 170_zps37ffb37c.jpg

photo 169_zps80216250.jpg

photo 168_zpsd63b2bbd.jpg

Burman puolella meiltä tarkastettiin vaan passit, jonka jälkeen lähdettiin takas Thaimaan puolelle. Burmasta en siis oikeestaan nähnyt mitään! Matka takaspäin Kamalalle oli samanlainen, noin viis tuntia bussissa. Kun pääsin takaisin meidän hotellille, kävin 7elevinistä hakemassa ham&cheese sandwichin ja suoraan nukkumaan :D Ville ei hotellilla ollut. Joskus yöllä sain Villeltä viestin, että hän oli joutunut sairaalaan!! Oikeesti, huhhuh. Lääkärit ei tienneet, että mikä on vikana, mutta sinne Villen piti jäädä. Päätin nukkua yön yli ja aamulla itsekin lähteä sairaalaan, niin hirveä olo mulla oli..

Mut nyt mun pitää lähteä Caribiaan, meen sinne tekemään yhen duunivuoron! :)  Siellä on jotkut juhlat, minne meen sitten baarimikoksi. Mulla on sellanen kevyt 12,5h vuoro ;) Jatkan tarinaa sitten taas myöhemmin! Vähän tylsää kuvitusta nyt, mutta ei tullut pahemmin kuvia otettua siinä olotilassa :D

In Burma they only ckecked our passports, and then we head back to Thailand. So I didn't really see any Burma! The trip back to Kamala was the same, about 5 hours on a bus. When I came back to my hotel, I went to 7eleven to get a ham&cheese sandwich and went straight to bed :D Ville wasn't there. At night he texted me that he was at the hospital!! No one knew what he had, but he had to stay there over night. I decided to sleep over night and then go to the hospital too, I felt so terrible...

But now I need to go to a place called Caribia, I have to do a shift there! :) There is some sort of a party there, and I'm going to work as a bartender there. A nice 12,5 hour shift ;) I'm going to continue my story later! The pics are kind of dull, but I really didn't feel like taking photos at that point :D